Jak inaczej namówić do usługi lub towaru aniżeli przekonując ewentualnego kontrahenta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to oczywiście na przykładzie i pozwolić mu samodzielne decydować.
dom produkcyjny
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale także zezwala odbiorcy ten przekaz konstruować. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, wobec tego, że wcześniej nie do końca można było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie porządnie wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie także ścisła interakcja innymi słowy szansę decydowania w czasie realnym i uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór najlepszych kampanii interaktywnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama legendarnych deserów, w jakiej chodziło o to, by odbiorca w stanie w pojedynkę zaprojektować swój osobisty smak deseru, scalając pojedyncze jego kompozycje
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, nabywcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni bardzo dobrą na facebook, jeśli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety drukowana była reklama z szyfrem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu i ulokowaniu telefonu na gazecie, wolno było ujrzeć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
By reklama interaktywna była efektywna musi nie tylko kojarzyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi kojarzyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, który już się zaangażował, w następnej kolejności dokonał takiego wyboru, który dobrze mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem uprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest oczywisty. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest na ogół ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, ale cały ciąg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, aby był on właściwy technicznie oraz prosty.